hatar posten

hej!
arg är jag. mycket arg!
fick förra veckan hit ett brev med mitt pass i. posten stänger 15:00 och jag har jobbat hela veckan och har inte kunnat åkt dit. idag, när jag ändå var ledig så var det dags att ta tag i posten och sedan fixa skattekort (som jag försökte med förra veckan men hade då inte passet så jag fick inte göra något.)
vaknade 12:51, min första lediga dag så jag vela sova ut... klädde på mig, käkade frukost i min egna takt. kände att jag inte hade speciellt bråttom. 14:00 satt jag mig i bilen och for mot posten.
hittade ingen parkering
fick parkera vid en matbutik 200 m bort
regnade
blåste
kom dit, 15 lappar före mig
tick tack tick tack
256 MIN TUR!

- det här brevet har vi inte här. när du bor i smestad så hämtar du ut posten uppe på kiwi (som ligger ett stenkast från lägenheterna.) och dom har öppet till 23:00 varje kväll så du får hämta de där. ledsen att det inte står på kvittot du fått hem...

BRA NORGE!! nu var klockan redan 14:30 och jag hade ingen chans i världen att hinna till kiwi och sen tillbaka till stan, hitta parkering och in på skatteverket! nu måste jag vänta till måndag IGEN pga att dom inte har öppet på helgerna. varför kan inte norge jobba som normala människor gör? 09:00-15:00 på posten och skatteverket. förstår dom inte att andra också jobbar dom tiderna!?

nej nu ska jag gå och lägga in åbro i kylen! det är jag värd
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0