Stränga order

jag har fått order om att blogga. så jag gör som min mor säger :)

som ni vet så har min julhelg hemma vart toppen bra!
åkte hem i torsdags och hälsade på familjen, mormor + morbror m. familj. sen stack jag igen, som vanligt ;) hem till patrik för att äta goooooood mat och bara ta det lugnt. han bjöd på fläskfile med ädelostsås, super super gott! tur man har en kock till pojkvän :) eller förlåt! föredetta kock...
på fredag morgon bar det av hemåt för att fira jul, hela tjocka släkten kom tidigt på dagen och julfirandet började. massa mat, klappar och trevligt sällskap. eftet både mat och någon timme efteråt kaffe och kaka så var det dags för julklapps spelet som vi spelar varje år. ska inte berätta helt vad det går ut på och hur det fungerar för då kommer det här inlägget bli så långt så ingen kommer orka läsa. men kort och gott så går det ut på att alla som vill vara med och spela köper en klapp för ca 100:- sen spelar man med tärningar och den som får par får ta en julklapp. vissa får fler än en, men i slutet får alla en varsin klapp :) ni som aldrig har spelat det förstår säkert ingenting, men guuud så kul det är! alla skrattar, skriker och är helt uppspelta (uppspelta, hehe kul)
senare på kvällen efter allt stim och stoj så kom patrik och hämtade mig och vi åkte in till stan, hem till markus och fortsatte julfesten där, mycket trevligt! vissa fick i sig mer alkohol än andra. själv bar jag nästan hem min fylletratt :)
på lördagen var det dags igen, på riktigt! jag, victoria, linda, ida, nathalie, michaela, emelie och evelina hade bokat bord på s2 till klockan 19:00 så förfesten började redan klockan 17:00. tidigt för att hålla igång hela kvällen. men allt gick bra! det var en super trevlig kväll med god mat och en hel den dricka :) det enda som gick helt snett var när personalen på s2 skulle ta bort borden. jag och victoria var inne och pudra våra näsor och när vi kom tillbaka så var vår dricka borta, våra öl som vi inte ens hade tagit en mun ur. jag gick fram till baren och berättade hur det var att vi hade dricka kvar på bordet men det var ingenting dom kunde fixa. jävla s2 som tar vår öl. och var fick vi tillbaka? jo en öl!
jaja tänker ni nu, va glada för att vi fick tillbaka nånting. men va tusan? vi hade ju betalat för två, som dom hade tagit. om dom ändå gav iväg en så kunde dom väl ha gett oss en varsin! snåla jävlar!! nej dit ska jag inte nästa år. jag och victoria har redan sagt att då blir det bolanche! :) där kan man kanske få ha sin dricka ifred!
annars flöt kvällen på riktigt bra, både jag och victoria blev nog fullare än vad vi själva tror :p träffade flera vänner jag inte har sett på ett bra tag så det var riktigt jävla roligt! kanske sånna dagar man skulle vart nykter på och kommit ihåg alla man träffade och allt man sa? man va tusan :)
01:45 tog jag och tora vårt pick och pack och stack därifrån, in på centrumgrillen och beställde fyllemat. konstigt för att vara oss två...? kommer ihåg hur vi stod och skrattade i kön, tror tora sa åt mig att sluta skratta när hon skulle beställa åt oss men det gick fan inte. jag bara skratta och skratta, jävlar va jobbig jag måste ha vart! en sån som alla skulle vilja slänga ut med huvudet före! haha
- var det jag som slog in koden på kortet tora? ;)
sen rullade vi mot bolanche, hämtade upp patrik och tog skilda vägar hem till sängen. jag och tora alltså.
söndagen behöver jag väl inte skriva om? shiiiiiiiiiiiit var trött jag var!! hela dagen!! det blev utkörningspizza, tv och vatten hela dagen... tills klockan blev 17:00 och det var dags att ta sig i kragen, åka hem, packa och åka tillbaka hit upp igen. tror ni körningen var nå jobbig eller? fick lov att åka in på en liten sketen mack för att köpa mig en dricka och nånting att äta för att inte somna i bilen. med lite socker i sig så gick resan bra! det tog sin lilla tid så jag var väl hemma här vid 9 tror jag. då var det bara att pissa och gå och lägga mig på en gång. har nog aldrig varit så skönt att sova nångång! men jag var lika slut dagen efter, klockan stod på 05:00 och jag började jobba 06:00 och slutade 18:00. det var folk heeeeeeela tiden. bara jag och mathilda som jobbade (i kassan) och en massa mat och annat jox. men vi klarade de! ett riktigt bra team :)
när jag kom hem var det bara dusch, tvätt, film, sen sova. och oj så utvilad jag var imorse. det gick förvånansvärt bra att gå upp, tillochmed vägen till jobbet var kortare än vanligt. DÅ är det en bra morgon :)

just nu ligger jag och egentligen kollar på film, men jag fick ju som sagt stränga order från min mor att blogga. så nu har jag verkligen gjort det också!! imorgon blir det jobb från 10:00-18:00 sen bär det av till stugan det mamma, pappa, lillebror, peter, eva och johan är :) dom ska bjuda på mat och jag är så lycklig för de! slipper jag stå och laga mat själv :)
nu ska jag ta och slå på filmen igen, ni får inte klaga om jag har stavat fel eller så för jag orkar verkligen inte läsa igenom allt för att rätta...
puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0