9 november

tjabba!
kom precis hemifrån en misslyckad spökjakt.. inge stop någonstans..
vi hade bestämt oss för att åka till tempelbacken som skulle ligga utanför falun i gryxbo ( jag och becca hade letat reda på de innan på google) vi hade ingen karta utan skulle köra på lite känsel. tror ni det gick bra?
- nej!
vi åkte och åkte och åkte. tills det blev helt svart..... VAFAN! vi åkte tillbaka en bit där jag och becca hade sett en karta. stannade där, kollade... kollade lite till men inga framsteg...
sen kom becca på den superdupersmarta iden att vi skulle fråga 118100 efter vägbeskrivning!! sagt och gjort! skickade iväg ett meddelande på en gång.
efter ett tag fick vi ett svar då vi satt i bilen påväg mot falun igen

För att komma till naturreservatet Tempelbacken
så åker man över bron mot golfbanan vid Dalkarlshyttan i södra delen av Lindesberg.
Därefter direkt till höger, där man följer vägen fram till parkeringen.
En stig löper efter sjön i västra delen och korsar också området. Trevlig natt!


jag vrålade rätt ut
- JAAAAA!!! fan va kul! äntligen! Lindesberg tror jag ligger i närheten!!!
skickade meddelande till killarna som låg efter oss och sa till dom att följa efter oss så att jag fick berätta nyheten.
väl framme vid en parkering så sprang jag ut och läste upp meddelandet.
som tur var hade chrille gps i sin bil så han knappade in Lindesberg och fick fram svaret.
- ca 14 mil bortanför ludvika (tror jag han sa)
FAN! här hade jag varit så glad över att äntligen hittat stället som skulle ligga i gryxbo och jag trodde att lindesberg låg i närheten!! där sprack den lyckan också...
men oskar livade upp den med att ta bort lite bokstäver på en pizzeria, hahaha det låter säkert skit tråkigt. men jag kommer inte ihåg vad pizzerian hette eller vad han kom på efter allt. hahaha!
jaja. mer har jag nog inte att berätta... imorgon blir det skola halv nio så jag måste nog sova nu för att orka upp.
längat redan efter att få äta frukost. det blir nog lite ägg, fil och müslii, och nyponsoppa! MMMM!
yeye, godnatt med er!


och tack för en trevlig kväll iallafall
becca, lucas, oskar, chrille och fredrik (om jag minns rätt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0