3 november

hej halloj!
kryssningen gick ju som planerat måste jag säga.. ingen över bord. alla oskadda, hyffsat iallafall.
bussen gick ifrån tågstationen 13.40 i måndags, och förfesten började på en gång, förutom för mig och nathalie. vi var fortfarande slitna från dagen före. som andra kärringarna hade ju inte kört en helhelg så dom var ju som nyfödda för en kryssning. fegisar! men efter ett tag av allt tjat och hittan och dittan så sprätte jag mig en öl jag med. den var svår att få ner... ack, ack, ack! men det flöt på. musiken flödade i radion vi hade med oss, skratt stoj och stök. men busschaffisen var en snäll chaffis!
mitt i resan så började matchen mellan IAK - Göteborg och åscar försvann in i matchen med sina hörlurar långt in i hörsengången. för en timme så fick man inte kontakt med honom, men rätt lag vann, dvs de laget som åscar hejade på, AIK! om inte rätt lag skulle vunnit så tror jag faktist alla håller med mig om att kryssningen skulle inte bara vara förstörd för åscar utan för alla andra, haha! dålig förlorare är vad han är, men han blev en vinnare och han festade som en vinnare också. skönt!
väl framme vid silja line så tog jag och natalie fram våra sallader som vi hade längtat efter hela resan. åt dom och satt oss sedan vid grabbarna för att ta en varsin cider. mmmmmmmmmm, äntligen något annat än öl. cidern gick ner gallant!
19.30 steg vi på båten, letade på våra hyttar och gjorde oss iordning för att sticka till taxfreen och handla på oss lite gott. blev några gin, cider och självklart nötter till alkoholen. helt perfekt! jag och nathalie började sakta med säkert i våran hytt, men vi blev inte ensamma för lång stund. det bankade på dörren då och då och till sist kändes det som om vi hade hela båten i vårt lilla rum. 8 pojkar i vårt lilla rum räckte för att det skulle se ut som en bombnedslag, nötter forsade ner på golvet, nogra droppar här och där flög som svalor i rummet och landade pladask på golvet. men vad gjorde de? ingenting.
efter ett tag så bestämmde vi oss för att byta hytt, ner till pojkrummet nummer 1, skrek, skrattade och sjöng lite där, slutade med att deras rum såg i princip likadant ut som vårt, men vad gjorde de? ingenting.
tiden rann iväg och vi gjorde oss berädda att anlända till dansgolvet
alkohol efter alkohol gjorde nytta på vissa, om jag inte minns fel så var det adams tur att somna först. 23:44 har jag ett kort på honom när han ligger och sover som ett barn. alkoholen fungerade!
efter någon timme i baren så var det dags för den andra herren att somna... åscar. 01.57 har jag ett kort på honom när han ligger och sover så sött. wiskeyn fungerade perfekt på grabben! men även han var vaken efter några timmar igen.  efter tre någongång gick jag och la mig, trött som få och sängen som vi hade förfestat i hela kvällen hade sett väldigt skön ut hela tiden. frestande!
men det blev inte mycket sömn... bankande på dörren varenda timme, MINST! både jag och natalie var förbannade som bara den men gick inte upp och öppnade. det hade vaken hon eller jag ork med, pojkarna försvann, vi somnade om, men precis i det där läget där det är som skönast så kom dom såklart och började banka igen. men vi sket i dom, igen och igen och igen. tråkiga? nej jävligt trötta och förbannade.
morgonen därpå var lugn, vi vaknade upp båda två, tiden har jag ingenaning om vad den var. vi klädde på oss och gick ner till restaurangen för att äta lite varm mat. salladen i hade i hytten var inte så speciellt frestande... så det fick bli buffé, köttbullar, potatismos, brunsås, saltgurka och lingonsylt. MMMMMMMMMMM va gott det var! det enda som förstöde maten var allt gungande av båten. jag har ju aldrig varit på en kryssning förutom när jag var jätteliten och åkte till finland. som jag knapt kommer ihåg.
men jag fick verkligen känna på att vara sjösjuk. för bakfylla.. det var det nog inte! man gick från höger till vänster, fram och tillbaka varenda gång båten for iväg. maten höll på att åka av brickan, runkens vatten föll ner i moset, med mera, med mera. men gott var det iallafall och efter ett tag så slutade båten gunga också. skönt!
så lite saker som har hänt under resans gång:
runken tappade bort sina skor, fick lov att köpa ett par gubbtofflor, som såg ungefär ut såhär

skitigt överallt som aldrig förr
jag tror alla badade med sina kläder i öl och gin
adam och jonas hittade ett par finska flickor
såg de absolut längsta paret i världen på dansgolvet
deckningar
åscars vurpa, hahha
runken duschade med kläderna på
det är så mycket så jag skulle få sitta här hela natten och skriva

men iallafall. resan var lyckad! tycke jag iallafall. killarna har en liten annan uppfattaning på oss tjejer men det får dom ha. när dom inte var med oss så får dom skylla sig själva! SÅ DE SÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0