prinsessan på ärten

sitter här med mamma och lillasyster och kollar lite på andra avenyn. hinner inte se speciellt mycket föränn ögonlocken faller ner över ögonen gång på gång.
foten mår bra, värker lite. men det är inte så farligt. är mer nervös innför natten, att jag ska vakna och ha jätte ont eller om jag på något sätt skulle förstöra de så att det börjar blöda eller något :s uuuusch! då kommer jag bli livrädd!
men sånt ska jag inte prata om nu.
imorgon är det onsdag... tråkigt. måste sätta mig och skriva historiarapport, psykologi och rättkunskap >< även fast jag ligger hemma så är jag verkligen inte ledig... skolarbete måste man göra ändå. fast man inte vill. men det lönar sig senare. när jag kommer tillbaka till skolan så ska allt vara klart, sista proven innan lovet kommer att bli. men det är bara att stå ut. sen, som jag sa så blir det lov. och då kan man slänga bort skolarbetet och bara ta det lugnt! guuuud så skönt det ska bli. och det här lovet kommer inte bli som vilket lov som helst... nej hörrni nini! muffen kommer hem, jag hoppar fortfarande på kryckor, våren kommer (hoppas jag!) sen direkt efter lovet, måndag den 20 april så är det dags att åka in till falun igen och ta bort stygnen. är det de som gör ondast? jag har hört det iallafall.... men jag är en stenhård tjej, lika hård som hårdaste sten!
ohnej va jag ljög där.... men ni förstår? man får vara nervös.

det har gått en dag sen jag var i skolan. men jag saknar redan alla så enormt mycket! det är sista terminen vi går med varandra och jag vill verkligen inte missa en enda dag! men varken doktorn eller mamma vill att jag åker in till skolan... eller vill och vill... jag får inte! men det kanske är säkrast det. annars händer det väl säkert någonting.
men var inte oroliga mina barn, jag kommer komma, jag kommer komma!

nu ska jag sluta fjanta mig och lägga mig i sängen och slappna av.
lägga foten högt och hoppas att jag somnar snabbt och att kunna fortsätta sova hela natten.
som en prinsessa :)

godnatt på er

MH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0