Colin Mcrae

det är så det ska vara
                  bättre blir de inte


hej alla glada och icke glada läsare!

gårdagen bestod av en väldigt tråkig skoldag... först glömde jag av att vi hade sovmorgon till 09.10, så var där i vanlig tid, men som tur var blev jag inte själv. utan emma och amanda hade också varit uppe med tuppen och kom till skolan tidigt! vi satt och pluggade lite retorik som vi skulle ha prov på senare på dagen. gick väldigt bra och det känndes som att man förstod det ganska bra, härligt!
såklart när man har lagt manken till någonting vettigt så ska de väl hända nå negativt också... vesst fesken! provet blev flyttat till på torsdag >< satan. vi som hade varit så duktiga och pluggat! men men... de flesta i klassen hade inte pluggat, så den översnälla (ibland) ewa, eva bestämde ett annat datum.

efter lunchen kom pappa och hämtade mig, åkte till hans jobb och jag, Colin Mcrae tog över styrandet!
hade fortfarande rast så jag svängde förbi hos ida och carro för att säga hej och kolla in idas orm som hon köpte förra veckan, nyförälskad! jag vill också ha... men jag och mamma är nog inte direkt enade på den fronten...

efter skolan åkte jag och syrran in på kupolen och strosade runt lite. hittade en lång tröj/klänning på rean som jag packade på mig på direkten! eller jag packade inte på mig, utan mamma gjorde. tack!
efter snabbisen på kupolen bar det hem till skogen för att mjölka kossorna och mata grisarna.
efter de viktiga sysslorna sjönk jag ner i soffan och slog på tv;n och höll på att somna ett tag, men väcktes med ett ryck när jag kom på att jag skulle hämta mor och far på jobbet. fort ner i bilen och plattan i mattan in till stan och till fars jobb, han brukar alltid vara i tid, men idag blev klockan 17.02... 17.04... 17.06 hann klockan bli innan han kom ut ifrån portarna.

- jag glömde helt av att du skulle komma

ja visst pappa. han som ska skylla på mig att jag är seg, pyttsan!
han hann inte ens sätta sig tillrätta innan den andre passageraren ringer... nu när jag har fått lov att vänta på pappa, då går ju de automatiskt över till mamma för hon får ju lov att vänta på både mig och pappa. fy,fy,fy.
nåväl, påväg hem säger mamma att vi ska hämta semlor hos mormor och också hämta albin hos en kompis. just då fick jag lite smått panik när jag plötsligt kollade på klockan och den var då ungefär kvart över fem! jag skulle då befinna mig hos ida ombytt och klar i träningskläder kvart i sex.
nu skulle jag alltså och hämta lillebror, sen till mormor och hämta bakelser. och den som har en mormor eller farmor
(i mitt fall mormor) vet att dom kan vara väldigt duktiga på att prata! och visst är de bra! men inte när lilla martina har bråttom hem för att göra sig klar...
väl hemma var klockan ungefär halv sex. stressad som bara den slängde jag på mig träningskläderna och skulle precis sätta på mig skorna för att åka när jag märker att benen kanske skulle ha träffat herr rakblad när man har "piratbyxor" på sig.
ärthjärna! kunde jag inte ha kommit på det innan jag åkte och hämta mamma och pappa? att iallafall lägga fram allting så att det var klart att bara hoppa i, + att jag kunde ha rakat benen när jag var hemma och låg och degade i soffan i två timmar... synden straffar sig själv!
men men, kvart i sex satt jag i bilen påväg till ida som redan hade gått ut och ställt sig vid vägen, i blåsten, vid pölen. stackarn! hon fick snart       OH SHIT, HÅRFÄRGEN!!! kommer snart

oh, i'm back!
släng dig i väggen blondinbella! här kommer blondinmarty, som tillochmed glömmer bort hårfärgningen för all skrivning!

back on track...
ida behövde inte stå där sålänge innan jag kom. hon hoppade in i bilen, sen for det till friskis & svettis för ett svettigt, men roligt pass :)
efter det bar det hem till skogen igen, in i duschen och deckade av i sängen senare på natten.

nog om gårdagen!

idag har det inte hänt så mycket... skola, kupolen med mamma och syster, lunch med flickor och hemmamys.
måste ju bara påpeka att mamma alltid tycker att bella är så kräsen när det gäller kläder och att hon först borde gå och kolla ut vad hon vill ha, så slipper mamma gå med runt på kupolen en hel dag utan någon som helst framgång. utan bara gå in, betala och gå ut.
men idag har jag kommit fram till att mamma och bella är exakt likadan! vilket är väldigt kul :D

- den här är för stor
- den här är för liten
- det är fel färg
- den där ser man blek ut i
- tyget är för hårt
- tyget är för mjukt
- den här kan man inte röra sig i (och när mamma menar röra sig, så visar hon det med ett tydligt sätt att snurra med armarna och axlarna, ungefär som man gör på ett gympapass, rör man sig så mycket i en klänning? tydligen mamma)

du är då som du är mamma! men jag älskar dig  (:

efter en långtur på kupolen och några hundralappar fattigare, (eller mamma blev)  åkte syster och mamma hem. själv stannade jag kvar, mötte upp nadja, ehlina och hennes kompis (som jag förtillfället inte kommer på namnet på) för att ta en sallad på kompis.
ehlina stod först i kön och fick sin mat före mig, ganska självklart... men iallafall. när hon fick maten och jag kollade på hennes intill tomma tallrik så vände jag mig om och gick över till tacobar istället.
det var inte mycket sallad tösen fick för 80 svenska riksdaler heller! snåljåpar!
de va bättre förr! då man gick i ettan eller tvåan. då när man åt på kompis så kunde man lätt dela en sallad på två, då var HELA tallriken full med sallad, pasta och andra gosaker, men icke idag. nej nej.
hungrig som en varg så slukade jag i mig tacotallriken ganska snabbt, och fick en ganska rejäl magvridning efteråt. så är livet! hårt, men mättande.

annars har det varit lugnt idag, hårfärgning på både mor och mig, som ni kanske redan har räknat ut.

imorgon blir det skola, sen solning och därefter är det ett stort frågetecken, kanske lite hopp och skutt på friskis!
någon annan? :)

nu ska jag gå och blåsa håret och lägga mig tillrätta i sänghalmen och vänta på john blund.

peace, love and understanding

MH

Kommentarer
Postat av: MAthildajohanzzon

shit va länge sen man såg till dig martina ! hur är de med dig ? frän blogg ! :)

2009-03-19 @ 00:05:05
URL: http://mathildajohanzzon.blogg.se/
Postat av: Sus

Tack för att du roade mig 10 min under mitt lunchpass! Du skriver SÅ himla kul :)

Kommer följa din trevliga blogg.

Kram Mamma Muff ;)

2009-03-19 @ 12:41:07
Postat av: Mamma

Nåja sånna "stora" rörelser gjorde jag väl inte?

Älskar dig med :)

2009-03-19 @ 13:54:28
Postat av: martina

stora och stora... mer rörelser än vad man gör en vardag iallafall ;)

2009-03-19 @ 16:48:15
URL: http://hedlundarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0