lördag

godmorgon allesammans!
gårdagens mörka timmar var toppen. innan jag åkte iväg till mina kära vänner så kunde jag såklart inte missa middagen här hemma i huset. jag bjöds på grillat, potatisgratäng och fetaostsallad, himmel och pannkaka var gott det var! pappa fick stå ute i snöovädret medans vi damer satt med datoerarna i knäna inne i värmen och bara väntade på maten. hehe, far du är så duktig!
efter den helt underbart goda middagen så for det iväg mot stan, mot kvarnsveden till linda klena moren. när jag stod vid dörren och plingade på, så tyckte jag det luktade bränt och samtidigt kollade jag ner mot mina fötter. där står det en popcornpåse, nån sekund efteråt öppnar bo dörren så jag får såklart lov att fråga varför i hela friden dom har popcornen ute! men svaret förvånade mig inte. både tora och klena hade inte klarat av att poppa popcornen, som jag förstod det så hade påsen fastnat i mikron (fråga mig inte hur) men det hade tydligen börjat och brinna lite. men det är väl vardagsmat för er, right?
efter ett spännande let's dance så får jag, tora och nalie med hem till amanda. vi fixade lite musik till morgondagen, (eller inte vi, amanda och tora gjorde väl de mesta) och spelade wii. det är så fruktansvärt roligt! och roligare var det igår, körde tunering. självklart vann jag en gång kom etta på prispallen, av 12! den ni. men det var jag inte ensam om.
vid ett tillfälle så ser jag och tora att nathalie sitter fast i ett hörn och kommer ingen vart. så jag säger till henne att backen sitter på baksidan. utifall hon inte visste om det, men det visste hon svarade hon snabbt. så jag tänkte ja, ja. låt hon komma ur knipan bäst hon vill! sedan säger tora:
- vem är det som står i hörnet och inte kommer någonvart?
alla kollar såklart på den lilla figuren i hörnet och sedan skriker nalie rakt ut:
- men åh! det är ju jag! jag har setat och kollat på roberts ruta!
hahaha, kul kul! bra jobbat.

ikväll blir det lite bilkörning, ska skjutsa upp mamma, pappa och lillebror till skräddarbacken och sen ska jag vidare till amanda för att kolla upp läget där så att det inte går för hett till ikväll. vänta på mig, vänta på mig!
sedan klockan sju blir det jobb. jobb, jobb och jobb... slutar tre. fifan >< men jag tror nog att det blir en ganska rolig jobbkväll ändå :) earth hour, johan som skiftledare, + vad vet jag, allt som händer? fyllon? roligt?
men efter två vet jag eller hoppas jag iallafall på finbesök på jobbet! för då kommer mina kära vänner ut ifrån krogen och är stört hungriga! så dom ska till mig och äta, finnemang! :)

men nu måste jag ila lite. måste fort röjja undan på mitt rum innan jag ska åka till tora och färga hennes hår, lägga ansiktsmask på oss själva och ha några timmars spa, wonderfulll.
nu börjar hon bli otålig, önska mig lycka till!

peace



MH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0