fyfan vilken fet....

bil du har

mamma pappa
                         genom eld och vatten           <3


ja efter gårdagens blogginlägg blev min pappa lite ledsen i ögat efter att jag bara hade skrivit om mamma... så här kommer de pappa, håll i dig!

jag älskar dig med, exakt lika mycket som mamma.
och du är inte bara någon som strosar runt och glöms bort, de vet du :)

- du kommer alltid ha ett plus

så nu pappa, har du fått några rader i blogginlägget i din ära, känns det bättre nu?




vilket väder vi har haft nu hela veckan! helt underbart!
satt ute i solen idag med ehlina och tog det lugnt, mmm. alla hårstrån på hela kroppen reste sig, så skönt var det!
och då är det fruktansvärt skönt ska jag berätta! lika skönt som att sk*ta ungefär, eller inte så skönt. men ni fattar.

var och solade på lunchen. höll på att somna i solariumet, huvudet åkte på sniskan då och då och jag kännde fötterna vek sig. jag vaknade dock med ett ryck när det var någon som gallskrek rätt ut i badhallen. slog i pannan i taket och blev lite smått förbannad på "denne person" som skrek...
när jag kom ut ur rummet, röd som en räka såg jag min brors klass nedanför i bassängen och kom då på att han skulle ha bad idag, så jag ställde mig och kollade på honom om han skulle se mig. och det gjorde han! han såg först lite förskräkt ut och undrade säkert vad en tvåbent räka gjorde där. vinkade lite fint til varandra, och gick sedan in och gjorde mig klar för skola igen.

efter skolan åkte jag hem till mormor och hälsade på. fick mig en hårdmacka med leverpastej och smörgåsgurka på, mumma! efter en snabb tittin där så skulle dom vidare till forssa. så jag tog mitt pick och pack och for hem till skogen. väl hemma slängde jag mig i soffan och slog på animal planet, ringde ehlina och vi bestämde att vi skulle gå ut och gå bara pappa kom hem med bilen.

klockan blev tjugo i sex och jag satte mig i bilen för att åka in och promenera.
vem ligger då utslagen i soffan?
- jo ehlina!
så istället för en långpromenad så gick vi ett varv eller två på kupolen och sedan till willys för att köpa mat och annat gott och smått.

mer än så hade jag inte att berätta idag, kul liv eller ej?
bestäm du, det är du som avgör om du vill fortsätta läsa eller inte.
om inte? grrrrrrrrrrrrrrrrrr.


love
MH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0