igår/idag

vi tar gårdagen först!

det blev en heldag med elin igår också.
- nästan.
först så åkte jag till kupolen för att köpa borste där jag träffade hanna och bella. dom skulle och kolla på balen så jag hängde med dom dit.
efter det så åkte jag och elin och fiskade vid domnarvsforsen där det var gratis i tre timmar mellan sex och nio. bara efter några minuter så fastnade jag såklart i ett träd bredvid mig... och medan jag rev och slet i grenarna för att få tag i kroken så fick elin såklart upp en abborre. visst var den inte stor, men hon fick ändå upp den första. suck
efter en liten stund så böt vi plats och gick längre in, där var det elins tur! hon fastnade i städet, fick upp en pinnfisk, trasslade till linan, glömde fälla över "haspen" på rullen. men vad gör det? jag hade redan gjort allt...

runt halv nio så åkte vi båda hem till våra egna hyddor och lagade lite mat. vid tio (tror jag den var) så tog vi med oss pojkarna och drog till torsångs skola och spelade kubb. INGEN VANN BARA FÖR ATT KILLARNA ÄR SÅ FJANTIGA OCH DÅLIGA FÖRLORARE!! sopor.

när jag kom hem inatt så satt jag på en film,en finsk sann historia som hette klassen. super bra film!
 
idag fick jag lov att stiga upp tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidigt! lillebrors skolavslutning började halv  nio men vi skulle åka så att han kom till skolan till kvart över åtta. så eftersom jag egentligen skulle duscha så skulle jag gå upp 7. men gjorde jag det? nej den som känner martina vet att jag aldrig klev upp då. jag låg och drog mig, somna om och vaknade fem i åtta. bättre att stressa på en gång. då vaknar man snabbare!
väl i skolan så tog småttingarna i för fulla muggar och sjöng. haha, dom är bra gulliga!
efter sjungandet så åkte vi hem till mormor för att fika. skulle ha fikat ute på skolan egentligen men när det var sånt här tråkigt väder idag så satt vi inne och mös ist :)

jag och albin ska snart skjutsa mamma till jobbet och sen åka ner till mormor för att äta pannkakor, himmel va gott det ska bli!! känns som om det var år och dar sen jag åt pankakor. så det kommer inte sitta helt fel!
annars idag blir det ganska lugnt. börjar jobba klockan sju och slutar elva ikväll. så om det händer någonting så hörs vi efter elva!
nu ska jag ta och gå in till lillebror och se om han lever eller inte. han har somnat i min säng....

lite bilder från igår och bakåt.
(hur lägger man ut en film?)

bla     
emil n. på balen                cool skolbuss                    fiske-elin

  hagel  hagel 
skolavslutning                                    hagel hemma för några veckor sedan
från planet  från planet  från planet
bilder från planet
från planet  från planet  m 
                                                                   klassträff hemma
j  saras hund  saras hund
hos eva      saras lilla, lilla hund     så himla gullig!

grotta
grotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0