godmorgon!

ja igår for jag, becca, sami och rick till kvarnsveden för att meta lite. blev de nå fisk?
- nej...
det vakade tamefan överallt förutom där vi var med den lilla ekan. den släpte säkert ut nån giftig vätska underifrån så att fiskarna inte vågade sig fram. inte sant? så det blev inge fisk, men en orm såg vi som slingrade sig vid kanten av vattnet! vi var ju såklart inte berädda på att den skulle komma så vi fick tråkigt nog inge kort... men det är väl alltid så? när det händer någonting speciellt då har man aldrig kameran redo. så när vi satt igång kameran och åkte längs kanten så såg vi såklart inte en, enda orm...
påvägen tillbaka till stranden igen så var det min tur att ro, eller min tur var det väl inte. men rick visste varken höger, vönster, fram eller bak på den där båten. så om vi skulle komma hem innan solen gick upp så tog jag väl saken i egna händer. halvvägs dit så åker vi förbi ett fågelbo (på ganska långt avstånd) och sami ropar rakt ut
-
Åk närmare! det sitter ju en unge i boet!
- NEJFAN SAMI! och den där gulliga, ursöta lilla fågelungen är påväg mot oss nu!

jojjomän! fågeln lyfte från boet och flög rakt emot oss och skrek! och rätt som den var så var det inte bara en utan 5-6 st fågelkräk!!! här sitter vi; jag som får lov att ro som en idiot, och det ända som flyger runt i mitt huvud är hurfan jag ska få på mig luvan när jag har en åra i varsin hand! becca; som helt glömmer bort att hon har sally med sig och gömmer sig under rick för att inte bli fågelmat! sami; som först tyckte den var så söt nu står och försöker slå ihjäl stackarn med ett metspö! rick; som först på något sätt kurar ihop sig till en boll och nästan ligger i knä på becca, men sedan när han ser sami stå och vifta ställer sig och tar tag i ett eget spö! och sally? ja hon blev såklart livrädd när jag och becca skrek som några småtjejer på en johan palm konsert och hoppar i knä på rebecca.
efter flera minuter (känndes de som) så var vi ifrån de skrikande fåglarna och närmare land. becca satt nästan och grät, jag kunde äntligen andas efter den nära döden upplevelsen, sami och rick står fortfarande med metspöna i högsta hugg!
så igår blev de inge fisk, utan orm och nästan fågelmat.
- akta er för kvarnsvedens fiskmåsar!


fin bild becca tog igår.

så idag då? solen lyser genom gardinerna eller vad de är förnått jag har i fönstrerna, så det blir väl iallafall att lägga sig och steka lite. fattas bara att det blåser iskalla vindar...
men något hittar man alltid på!
nu ska jag ta mig upp ur min bästa vän och äta lite frukost. efter det här inlägget så blev jag konstigt nog mycket hungrig!

snarkeplass!
hoj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0