15 december

tjolahoppsan sa!
pulkaåkningen gick åt helvete.... jag har hört av mig far att man ska gnugga in stearin under pulkan innan man ska åka. så efter att jag hade gått ner i ladan och hämtat den så tog jag fram stearinljus, men också en tädare. satte spjutt på ljuset och lät stearinet droppa på brädad.
- NU JÄVLAR om det inte funkar, ojojoj va stearin de va!
kom till backen med becca och lucas, skröt som bara den om mitt stearinarbete, kom upp i backen, satt och ner och började åka. eller åka och åka, becca och lucas åkte, jag satt fast! heeeeeeeeeeelt fast! fyfan jävla skitpulka!!!! stearin är ju bara ren skit!
becca och lucas satt längst ner i backen och skrattade åt mig medans jag satt, högst upp och stakade ner mig med händerna. men jag fick åka en bit! dom sista 2-3 meterna så åkte den faktiskt av sig själv. men fifan va förbannad jag var när jag kom ner! slängde den åt pipsvängen och åkte ett åk på beccas pulka, det gick myyyyyyycket snabbare! det var tur att hon satt längst fram, för det bara pyrde snö i ansiktet på henne! hahahaha!
gissa hur många åk det blev då????
haha
2 för becca och 3 för mig och ett antal mer små åk för lucas. sen var vi så jädrans trötta så vi satt oss bara ner på varsin leksak och gjorde absolut ingenting... efter ett tag drog vi oss tillbaka till bilarna
- vad ska vi göra nu då?
det är en fras som lucas använder 100 gånger/ dag.
vi var alla sugna på varm choklad. så en tia till mcdonalds och dom fixade de vi ville ha. mmmmmmm va gott det var! men aj aj aj aj aj va hett det var!!! satan satan :p
men efter att det hade stått i snön ett tag så blev det drickbart. underbart!

jag har precis kollat på en film Eight Below en jädrigt bra film! lite rörd blev jag allt. en liten tår kom och hälsade på! men filmen var bra :)

jo just de! påtal om jobb och allt som jag har pratat om idag... lucas och krålle har båda två sökt samma jobb! och jag vet att jag inte ska ta ut något i förskott, men tänk bara om... OM alla tre skulle få jobbet. hur underbart och helt sjukt kul (och billigare) skulle inte det vara?!
men det är bara vad jag hoppas på! hoppas får man göra :) och det tycker jag att ni också ska göra. så håll tummarna för oss alla tre nu så kommer det här nog gå bra!

nu ska jag ta och krypa mig till sängs. ska upp imorgon och skjutsa bella sen tror jag bannemig att jag ska ta en långpromenad! nu när jag äntligen har ett par skor iallafall ;)

puss å kram å nyp i stjärten!
godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0