10 december

mamma kom precis in och tala om för mig att jag är dålig på att blogga. och jo, jag vet... men jag har ingen ork. men bara för att mamma ska få något att göra några minuter senare ikväll så skriver jag väl någon rad då.
igår tillbringade jag kvällen med hannah, satt och kollade på film. kommer inte ihåg vad filmen hette, vegas någonting :p ganska bra faktiskt!
runt 10 så åkte jag iväg och hemmåt för att sova, men oskar och lucas hade också tråkigt så jag åkte dit istället. låg och inte gjorde någonting i säkert en timme (känndes så iallafall) sen åkte vi in till stan, yrade runt.  var upp till bergebo och kollade, men man såg inte så mycket som man brukar se, det var så dimmit. när vi åkte därifrån så kom jag på att dom skulle blunda, så skulle jag åka till ett ställe. haha när vi kom fram hade dom ingenaning vart vi var!
- skräddarbacken
- melsta
och en massa gissningar, det slutade med att jag fick lov att berätta vart vi var. plättbacken! haha. kul var det! sen var det oskars tur, han fick bilnycklarna och jag satt mig i passagerarsätet (heter det så? platsen bredvid den som kör...) jag och lucas blundade igen och efter några minuter var vi framme. heeeeeeeeelt kolsvart.... bilen stod i en öppning till en hage, jag hade verkligen ingenaning vart vi var. visste att han hade svängt in någonstans vid kvarnsvedens IP. så långt hade jag hängt med i svängarna! men nu stod vi mitt ute i ingemansland, jag provade nästan inte ens och chansa, vi var helt ute i ingenstans.
det blev min tur att sätta mig i bilen igen, (eftersom lucas inte har körkort så får han inte köra bil, hihi) åkte tillbaka samma väg som han kom, och det dröjde länge innan jag såg vart vi var. lucas gissade rätt ganska snabbt, men jag kommer inte ihåg vad han sa att det hette. han hade svängt in vid kv-ip, där i korsningen där man kan svänga upp till melsta också. svårt att förklara. men roligt var det!
efter den svängen så gjorde vi inte så mycket. lucas satt och sjöng "wing wang wing wing wang wing wang wing wing wangwing wang wing wing wangwing wang wing wing wang" med rutan nervevad, fråga mig inte varför eller VAD han sjöng för det har jag ingenaning om! men DRYGT var det! han störde både mig och oskar när vi körde nån land-stad-bil lek :p
ikväll vet jag inte vad det blir. var faktiskt lite sugen på att spela biljard eller nått sånt skoj. men får se... kanske blir hemmakväll också :)

vet ni vad jag gjorde häromdan?....... skulle äta makaroner och tjock-korv (ni vet sån där tjockare korv) som mamma eller pappa hade lagat på lite tidigare på kvällen. la upp maten på en tallrik, hade på ketchup och dressing... och SEN kom jag på att jag kanske skulle värma maten?! och självklart så kan man naturligtvis inte värma ketchup och dedär, så det blev kalla makaroner, tjock-korv, ketchup och dressing. inte det godaste, men det gick i!
nu ska jag vänta på att knäcken ska bli klar. MMMMMMM va gott med lite julgodis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0