1 december

1 december, minusgrader, men ingen snö? suck...

steg upp klockan 8 idag när alarmet ringde. det var dags för skola! jag hade verkligen dragit mig i sängen så lääääänge jag kunde. halv 9 började jag, så när klockan tickade mot 8 så var det faktiskt dags att kliva upp för att hinna. hur trött jag än var, jag skulle lätt kunna ha legat kvar och sovit hela dan!
ska berätta om en händelse i skolan, och den som jag berättar om har jag skrivit om förut också... denna person kom ett antal minuter för sent in i klassrummet
- ursäkta att jag är sen, det var bilen som krångla, inte mitt fel.
nehe?! och vems är de då? bilen? jo säkert...
efter ett tag när läraren står och pratar så avbryter hon snabbt för att ställa en massa onödiga frågor. tex vart man hittar svaret på frågorna man har fått.
vad tror hon?! internet? böcker? tidningar?! vad som helst! läraren kommer har ju fått frågorna från någonstans, svaren finns ju någonstans. pucko!
sen vid rasten klockan 9 så räcker hon upp handen innan klassen ska gå ut.
- hörrni, behoöver man vinterdäck påe nue? kan polisien stoppaa mej? (hon ha rysskt uttal)
- har du inte vinterdäck på?! småskriker en annan elev
- nei, min man har inte sätt på dom en...

åker hon bil utan vinterdäck?! idag?! det är snorhalt ute!!! plus att hon sitter och säger senare att hon har haft så mycket problem med körkortet, att hon aldrig klarade uppkörningarna.
NEJFAN?!
är det hon som man ska kalla FARA I TRAFIKEN!!
gisses... undra om hon kom hem!
jaja nog om det!

igår var jag till lager157 med systra mi. ville hitta en skjortklänning men det gjorde jag såklart inte... lillebror fick en t-shirt, bella hittade lite kläder, kommer inte ihåg vad exakt det var. jag själv hittade ingenting. förutom en väska som hängde vid kassan. det fick jag nöja mig med! men en väska var verkligen det jag behövde. väskan jag har nu är sliten som bara den, så det var ett bra köp ändå!
just de! nu tar jag allt i lite hipp som happ, men när vi var påväg dit till lager så åkte jag och bella sååååååååååååååååååååååååååååååååååå fel! vi visste båda två att man skulle svänga ner vänster innen en mack, mer än så visste vi inte.
vi åkte och åkte och åkte, tills vi såg macken, svängde vänster och körde rakt fram. det var kolsvart, och vi tyckte bara att vi körde längre och längre in i skogen
- är vi inte för långt nu? vi kanske skulle längre fram på vägen.
- kan vara så ja...
så vi vände, när vi hade kommit in i majsbordarna tror jag att de hette. åkte tillbaka, till korsningen vid macken, tog vänster, förbi macken och rakt fram
-24 km till leksand (eller rättvik, vet inte vad det stod)
- är detta verkligen rätt?
vi trodde det, för vi hade för oss att lagret skulle ligga precis efter macken..
vi åkte och åkte och åkte tills det blev helt svart igen. bara träd träd träd och några mötande lastbilar.
- nej vi vänder igen, för hit är det verkligen inte! vi får svänga in vid macken igen.
vände, körde tillbaka, förbi macken och in höger, tillbaka på den väg vi hade vart på. det blev helt svart igen, bara träd träd träd och några lastbilar.
- är det här verkligen rätt?
- det måste vara rätt, för jag vet att vi ska köra in före macken.
det kändes som om vi åkte i flera timmar, kom till platser som jag inte ens trodde fanns på kartan. efter säkert 1½ timme i bilen så ropar bella
- DÄR ÄR DE!
javisst var det där... vi hade varit på rätt väg först, kört tillbaka och ut på vägen och fortsatt, heeeeeeeeeeeelt fel! flera kilometer fel, bensinpengar åt skogen. men äntligen var vi framme... och så hittar jag ingenting?! det är ju förjävligt!
men nu vet vi iallafall til nästa gång. det är in till vänster innan macken och rakt fram heeeeeeeeeela tiden. må det inte hända igen! haha
så vad hände mer igår? JO JUST DET! innan vi hade åkt så ramlade jag sådär som man bara inte får göra. ni vet när fötterna glider framåt och man faller som en fågel utan vingar rakt bakåt med bakhuvudet först...
POFF så försvann fötterna under bilen. så går det när man har bråttom in i bilen när det regnar och det är lera runt hela fordonet. fandå... det var bara att springa in och byta om. bella sa att jag bara skulle ta av mig jackan för att det var den som var lortig, men när jag väl hade tagit av mig den så såg jag att byxorna var blöta, MIN NYA ADIDASTRÖJA var brun på ärmarna.... låter det som om jag hade tur igår?????
och påtäl om tur, senare på kvällen så åkte jag hem till becca för att vi skulle färga håret på varandra. först åkte vi till coop forum för att kolla på färg, och jag har velat byta, prova nå nytt, lite mörkare, men ändå blond. så det fick det bli. instället för pärlblond som jag brukar ha så fick det bli ljusblond, vissa kanske inte tycker att det borde vara någon förändring, men lite är det faktist, liiite mörkare. tycker iallafall jag! men ja funderar ändå på att köpa hem lite ljusare slingor och ha i. så att håret inte ser så tråkigt ut... kan bli det på fredag! innan helgen, för det är ju i helgen det smäller ;)
pappa har 40årskalas, eller jag vet inte om det både är mamma och pappa som har de, dom snackade om det i somras iallafall. får höra lite med mamma. hehe
sen efter allt firande så blir det att gå på krogen. för det är ju åretskrogdag på lördag, då alla ska ut!! komer bli awesome!!
nu orkar jag faktist inte skriva mer, och jag hoppas att ni förstår mig efter detta låååååååååååååååååååånga inlägg. haha!
undra om man kanske ska fråga mamma vad det blir för mat, jag hör magen kurrar lite... :)

tjabba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0