påskhelg

ja helgen har sprungit iväg som bara vinden!

i fredags så blev det en titt in till amanda, mös lite. toppen!
sen efter det blev det mycket åkande! jag hämtade lillasyster och körde hon och hennes två kompisar till statoil. efter att jag hade släppt av dom så åkte jag hem till hannah där det var lite drickande på g. satt där ett bra tag och bara tog det lugnt och pratade med allt folk. det blev mycket skratt! kul att träffa folk man inte har sett på år och dar känns det som :)
sedan så började telefonen ringa och folk ville hem efter en hård kväll på krogen. så jag skjutsade hem allt folk och for sedan till ehlina och nadja. där satt flickorna och kollade på när karlarna spelade poker och mulle (?). tur jag kom dit och livade upp stämmningen lite. ehlina satt och bet på naglarna och ville åka iväg för att träffa j. så visst gjorde vi det! efter en lååång körning i både bostadsområde och skog så kom vi äntligen fram till att vi åkte på helt fel sida av området så det var bara att åka ut på stora vägen igen och försöka hitta det rätta huset, som vi gjorde efter många om och men.
klockan blev morgon så jag for hem och somnade snabbare än snabbt i sängen. godnatt!

lördagen tillbringade jag med tyskarna + kompisar. en hel del skratt och en hel del drickande. runt 12 tiden så var det dags att fara ner till stan. lämnade kryckorna hos patrik och började gå ner för att försöka komma in på bolanche. klarade jag det? javisst! även fast det är 22 (?) så klämde jag mig in utan problem. gallant!
helt sjukt var mycket folk det var ute. det enda jag tänkte på var att inte någon skulle strampa mig på foten så jag hoppade på ett ben för det mesta. men det gick bra ändå! klockan blev två så jag började gå runt och leta efter markus och sofia men utan resultat. ringde dom och fick reda på att dom var tydligen redan ute och stod och väntade på mig.
som tur var så träffade jag på jimmy i kön så att jag slapp stå där helt själv.
väl ute så slängde jag på mig jackan och letade på dom andra två. träffade klena, mandel och muskeln som såklart tog fram mobilen och började filma. inte sant? amanda gick fram till mig och frågade vart jag hade kryckorna. hemma hos patrik sa jag. det enda hon sa till mig var:
- SKYLL DIG SJÄLV!
och det skulle jag få göra dagen efter.
men kvällen var inte slut där heller. nej nej nej!
vi började gå mot patriks lya för att jag skulle slagga över där (han följde inte med ut för att han "somnade" när vi andra hade gått ner). han svarade inte på hela vägen från stan hem till han. vi ringde på dörren, ingen öppnade.
- vafan patrik!
så det slutade med att vi (jag markus och sofia) fick lov att gå över på andra sidan av lägenheten och markus satte igång att försöka klättra upp på balkongen som är på andra våningen för att ta sig in och på det viset öppna dörren så att jag kunde få gå in och lägga mig.
markus är lång, men klarade ändå inte av att ta sig upp. för högt, det var det!
så sofia fick lov att klättra upp först så att markus sen kunde klättra upp på henne för att få tag i kanten till fönstret. och han kom upp! nu fattades det väl bara att dörren var låst...?
men vi hade tur. markus kom in så vi sprang tillbaka till framsidan igen och han släpte in mig.
kom in i lägenheten och somnade direkt i sängen (för patrik la sig  i soffan *nöjd)

när jag väl vaknade på söndag förmiddag så kom elin och hämtade mig. vi skjutsade hem jonas och åkte sedan hem till mig för att göra iordning lite mat och äta. innan vi började äta så skulle det först kom upp (ni förstår vad jag menar?) men sedan gick det bra att få ner lite käk i maggen.
elin åkte iväg med hannah lite senare och jag gjorde mig iordning och gick upp i duschen för att tvätta bort gårdagen.
kvällen tillbringade jag mestadels med elin, jonas och oskar. hämtade upp bella på max och tog med oss mat hem för att käka lite kvällsmat. mumma!
elin åkte och jag for med lillasyster hem till amanda där hon och natta hade setat och snappsat för fullt hela kvällen. haha! var där ett tag men åkte sedan hem för att sova.

vaknade idag av att pappa kom in kvart över två och väckte mig. dom hade då kommit hem ifrån venjan så det var väl dags att kliva upp. inte sant?
så nu sitter jag här och inte gör någonting. slänger ett öga på tv;n då och då och konstaterar att idag blir det en lugn dag.
nu ska jag fylla mitt glas med påskmust.

see ya

bye


MH

Kommentarer
Postat av: Anonym

är du singel ?

2009-04-14 @ 00:10:58
Postat av: martina

hu?

ja & jag vill fortsätta vara det också

2009-04-14 @ 03:36:15
URL: http://hedlundarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0